Zespół Szkół w Świerczynie - Gmina Osieczna - Powiat leszczyński
Start
Wycieczka szkolna

W dniach 8- 9 czerwca 2017 r. na wycieczkę szkolną do Wieliczki, Krakowa i Ojcowa udało się 40 uczniów. Pierwszego dnia dojechaliśmy do Wieliczki, gdzie wraz z przewodnikiem zeszliśmy do kopalni soli na głębokość 385 metrów. Wieliczka okazała się miejscem pełnym tajemnic. Poznaliśmy najstarsze metody wydobywania soli. Spacerując podziemnymi korytarzami uczestnicy podziwiali komory, kaplice, podziemne jeziora oraz rekonstrukcje starych urządzeń służących do wydobywania soli. Na dzieciach największe wrażenie wywarła Kaplica Św. Kingi z żyrandolami z solnych kryształów. Wieczorem dotarliśmy do Krakowa na nocleg. Drugiego dnia, po śniadaniu wraz z przewodnikiem zobaczyliśmy Kościół Mariacki, Katedrę Wawelską, Smoczą Jamę, Rynek Główny, Sukiennice, Bramę Floriańską, Barbakan, Okno Papieskie. Mieliśmy możliwość zapoznania się z historią miasta, wieloma zabytkami o wielkiej randze artystycznej i historycznej oraz poczuć niepowtarzalną atmosferę dawnej stolicy Polski. Później wyruszyliśmy do Ojcowa, gdzie weszliśmy do Jaskini Nietoperzowej, podziwialiśmy malowniczą Dolinę Prądnika, cieszyliśmy oczy ruinami zamku w Ojcowie, pięknymi skałami, Igłą Deotymy oraz Źródełkiem Miłości. Wycieczka dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń. Zobacz zdjęcia.